To je eno najtežjih vprašanj, s katerimi se dandanes spopadajo starši. Vseprisotnost mobilne tehnologije in aplikacij za otroke je povečala delež spremljanja vsebin na elektronskih zaslonih. Debata je lahko primerljiva s tisto o otroški debelosti. Dejstvo je, da je kakovost hrane najverjetneje bolj pomembna kot pravšnja količina zaužite hrane. 420 kalorij iz McDonaldsovega Happy Meal obroka ni enako kot 420 kalorij, ki jih dobimo z zaužitjem sveže doma pripravljene hrane. Zato vprašanje o otrokovi količini časa pred zaslonom ni na mestu. Pomembno je, da dobimo največ, glede na to, koliko vložimo.

how-much-screen-time-should-kids-have-ftr.jpg

Ameriška akademija za pediatrijo (AAP) svetuje, da je priporočljiva dnevna omejitev časa pred zaslonom manj kot 1–2 uri, za otroke, mlajše od dveh let, pa je dobro, da jih sploh ne izpostavljamo digitalnim medijskim vsebinam. Kljub temu so v nedavni raziskavi Zero to Three ugotovili, da je 38 % otrok, mlajših od dveh let, že uporabilo mobilno elektronsko napravo za spremljanje medijskih vsebin. Dve leti nazaj je bil delež 10 %. Med otroki, starimi 2–4 leta, je odstotek skočil z 39 na 80 %, med 5–8 let pa z 52 na 83 %. Rezultati niso presenetljivi, saj ima doma kar 75 % otrok možnost dostopa do pametne mobilne naprave (Common Sence Media Study). Prevelika izpostavljenost zaslonom lahko za sabo pusti predvsem slabe posledice. Raziskave opozarjajo na nevarnost debelosti, neenakomernega spanja in socialnovedenjskih težav.

Kot so poudarili v zgoraj omenjeni raziskavi, je čas pred zaslonom najbolj koristen, če ga otroci preživijo s svojimi starši. Potemtakem se vzpostavi posebna socialno-interaktivna izkušnja.

Kako izbrati prave aplikacije in vsebine za naše otroke?

V zborniku Psyshological Science and the Public Interest je skupina raziskovalcev svoje ugotovitve strnila v štiri temelje.

Ljudje se največ naučimo, ko smo neposredno vpleteni v neko dejavnost. To ne pomeni dotikanja in drsenja s prsti po tablici itd., ampak miselno aktivnost, ki zahteva intelektualen napor ter omogoča manipulacijo informacij. Zato je za otroka, ki se uči na zaslonu, še toliko bolj pomembna interakcija s starši.

1. Otroci morajo biti osredotočeni na temo, ki jo spremljajo. Zato so najbolj priporočljive tiste aplikacije, ki ne vsebujejo distrakcij, četudi so akademske: zvoki ob dotiku, igrice ob strani, posebni gumbi in najhuje – oglasi.

2. Informacije se hitreje zasidrajo v spomin, če se navezujejo na preteklo spoznanje, izkušnje ali so osebno pomembne. Dobro je iskati aplikacije, ki informacije povezujejo z otrokovim vsakdanjim življenjem. Na primer, če se uči o trikotnikih, lahko z aplikacijo ustvarja fotografije trikotnih oblik, ki jih vidi v svojem domu.

3. Aplikacije so bolj konstruktivne, ko otroku omogočajo socialni stik z drugimi uporabniki, kjer lahko delijo svoje izkušnje. Še bolje bi bilo, če bi bilo več tovrstnih osebnih stikov, ne samo v digitalnem smislu.

4. Zasloni nikoli ne bi smeli biti nadomestek za resnično izkušnjo v realnem zunanjem svetu. Vseeno pa je pomembno, da otroke s pravimi vsebinami usmerjamo, da bodo izkoristi potencial generacije informacijske dobe in da jih čim bolj odvrnemo od pasivnega sprejemanja vsebin.

Ne glede na to, ali vaš otrok veliko časa preživi s tablico ali ne, vam svetujemo, da jo vseeno zaščitite – nenazadnje gre za drago elektronsko opremo. Preverite našo gizzmo.si ponudbo zaščitnih ovitkov za tablice, ki s svojo kombinacijo trdih in mehkih umetnih materialov nudi maksimalno zaščito pred tresljaji, umazanijo, udarci, praskami, padci itd.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here